Szeretettel köszöntelek a Kisgyermek nevelői klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyermek nevelői klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyermek nevelői klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyermek nevelői klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyermek nevelői klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyermek nevelői klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyermek nevelői klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyermek nevelői klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 13 éve
Melyik módszer áll közelebb hozzád? Beszélgetünk Maria Montessori módszeréről, ill. a Waldorf módszerről. Nyugodtan szóljon hozzá mindenki, aki ismeri, akinek véleménye van róla.
Hozzászólások eddig: 2
czihaki viktoria üzente 13 éve
A matematikai készség örökletes képesség. tanítani lehet, de nem mindenkinél fejleszthető.
Jobbnak tartom azt a foglakozást, amikor váltogatva tanítjuk különböző dolgokra, hogy kiderüljön a született tehetsége. A másik nagyon fontos a zenei tanulás ami az érzelmeket segíti és a kézügyesség fejlesztése. Persze minden kortól függő mikor mivel kezdjük és melyik korban mivel folytassuk. Nagyon fontosnak tartanám, hogy a nyelveket már óvodában kezdjenek tanulni. Tudniillik a nyelvtanulás a nem egy nyelvűség fejleszti mind két agyféltekét akár csak a zenei tanulás. ami mellé van a tánc és mozgás gyakorlat, a mozgás harmonikus fejlesztésére.
Akkor nagyon fontos hogy még óvódás korba kiderüljön a diszlexia. az a gyermek aki nem képes képes illusztráció alatti rövid szövegeket megjegyezni, ott később értési, olvasási problémák jöhetnek elő. ezért a kép+ rövid szóval ellátott táblácskák nagyon jó gyakorlati módszerek. Ha nincs probléma a vizualitást fejleszti ha van probléma, akkor viszont gyakrabb használata, iskolás korig segít fejleszteni a gyermeki agykérget ezen a téren is.
A gyermeket szeretettel kell nevelni DE bizony következetes szigorral is ha elkezdi érezni és érzékeltetni, hogy Ő valaki - s ennek érdekében bizony elkezd taktikázni, vagy zsarolni a szülőket. ez az a nevelés szempontjából amit sajnos sok szülő nem tanult meg, és nem tanítanak sehol--mint szülök iskolája. Így nem tuja kezelni a gyermek Én vagyok az első,- természetes akarnokságát. S ilyenkor szokták a szülők elrontani a gyerekeiket mert vagy mindent ráhagy, megad, vagy a szülő agresszív lesz türelmetlenségében sokan úgy sajnos, ahogy Őt nevelték.
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
Montessori irányzat:
A Montessori-módszer Maria Montessori nevéhez fűződik, aki 90 évvel ezelőtt nyitotta meg első intézményét Casa dei Bambini néven Rómában. Pár év múlva a módszer már elterjedt Nyugat-Európában és Amerikában is, majd nemsokára ismertté vált minden kontinensen. Rövid visszaeső szakasz után a 80-as évek óta újra reneszánszát éli szerte a világon. Ez azzal is magyarázható, hogy a mai világban a tudományok gyors fejlődése miatt nem a tudás mennyiségére, hanem a személyiség formálására, a képességek fejlesztésére kell törekedni. Maria Montessori pedagógiájának legjellemzőbb mondata: "Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!"
A Montessori pedagógia célja az, hogy nyugodt, békés légkörben egymással toleráns, segítőkész, tevékeny gyermekeket neveljenek. A gyermekek saját tapasztalatok alapján tesznek szert az alapvető ismeretekre, problémamegoldó gondolkodásra. Cél az is, hogy leljék örömüket az ismeretszerzésben, a kreativitásban, önmaguk fejlesztésében. Ismerjék, szeressék és védjék a környezetet. Vegyék észre mindenütt a szépet, tudjanak gyönyörködni a művészeti alkotásokban.
A kölcsönös megértés és szeretet, az interakciók, önmaguk és egymás megismerésének közös élményeknek eredményeképpen alakítsanak ki harmonikus gyermekközösséget. Boldog gyerekek legyenek. Elsődleges feladatok közé tartozik az önállóság fejlesztése. A gyermekek saját tevékenységük által tanulnak, többnyire önállóan javítják ki hibáikat. Alapszabály, hogy egymást nem szabad zavarni, bántani, rombolni. A gyermekek megtanulják kivárni egymást, és tisztelni a másik foglalatossághát. Megtanulnak örülni a másik eredményeinek, segíteni egymáson. Itt a cél az összetartozás, az egymásra figyelés, az önfegyelem és a felelősségtudat kifejlesztése.
A Montessori óvodákban nagy hangsúlyt fektetnek az anyanyelvi nevelésre, az egészséges életmódra, a játékra. A gyerekeket megismertetik a világgal, részesülnek művészeti nevelésben, mozgásfejlesztésben is és segítik a matematikai gondolkodás alakulását. Nevelési elveik közül a legfontosabbak a gyermekbe vetett bizalom, a szépség és szeretet az óvodai életben, a csend ismerete és átélése.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás